Minggu, 22 Februari 2015

5. Persetiaan Pengakap

Selamat bertemu kembali Sobat semua !, saya harap Sobat semua masih dalam keaadaan sehat dan bahagia. Dalam kesempatan ini kita akan mengupas tentang 5. Persetiaan Pengakap."
Persetiaan Pengakap�


Persetiaan pengakap perlu dilafaz dan diamalkan oleh setiap ahli pengakap. �Ahli Pengakap melafazkan persetiaan ini semasa

  • istiadat perlantikan
  • memperbaharui persetiaan setiap kali perjumpaan


Bahawa dengan sesungguhnya saya berjanji dan bersetia yang saya dengan seberapa daya upaya saya akan : �Taat kepada Tuhan, raja dan negara, �Menolong orang pada setiap masa, �Menurut undang-undang pengakap.

"
Source : http://sulaimanscoutjempolpm.blogspot.com/2014/01/5-persetiaan-pengakap.html

         Akhirnya tiada kata yang paling indah kecuali puji syukur alhamdulillah pada Allah atas berjuta nikmat yang tercurah pada kami. Semoga dengan kupasan tentang bahasan ini bisa memberikan nilai dan kesungguhan dalam belajar. Mungkin cukup sekian yang dapat saya sampaikan mengenai 5. Persetiaan Pengakap, ada kurang lebihnya serta kesalahan ucap baik yang saya sengaja atau tidak, saya mohon maaf.



Video yang berkaitan dengan 5. Persetiaan Pengakap


0 comments:

Posting Komentar